6 sätt att sätta mål i sociala medier för B2B-företag

- och hur du mäter resultaten

Tänk om du kunde härleda din ökade trafik in på webben eller hur många leads du fått per vecka via t ex LinkedIn, Twitter eller ett särskilt skrivet whitepaper?

Om du sätter upp några konkreta mål för ditt företags närvaro i sociala medier och regelbundet mäter dem är det extra roligt att se när de ger önskad effekt, eller hur? De flesta företag har inte gjort det för man vet inte hur och vad man ska mäta. Och om du inte har satt upp några mål så vet du ju inte om och när du har nått dem.

Vi på Marketinghouse hjälper ofta företag att göra detta som en del i den övergripande inbound marketingstrategin. Vi har märkt att fler och fler vill och behöver hjälp så vi har skrivit ihop en guide om detta. Här kan du bl a läsa om:

  • 6 sätt du kan sätta mål
  • vad du kan mäta och var

Du beställer vår guide enkelt genom att fylla i dina uppgifter.


 Lycka till med att sätta mål och mäta dem. När du når målen - fira alltid. Även små steg är ändå steg mot ett större mål.

Fyll i dina uppgifter här